Saturday 19 July 2014

Hello retainer ! bye bye braces

Hiyaaaaa guys!
Today, i want to talk about RETAINER. lalala. malas la nak speaking Bradford XD
Hari ni, aku pi oppoitment gigi aku yg tertangguh. Doc kata kne dtg klinik dlm 10 hari. Tpi dlm kad oppitment tarikh lain. So ak pon dtg tarikh yg lagi lain. Haha. Waktu pagi klinik dia kurang costomers. So ak dgn my parents mmg nak sngt kalau tak ramai org. Bukan apa, jenuh nk tunggunye. Mak dgn ayah aku dah la busy. Pernah satu hari tu berapa puluh org ntah. yang aku tau aku org kedua yang last. >< . Sedangkan aku dh dtg awal sikit dari beberapa org kt situ. Ntah kenapa panggil lambat. Ayah aku ckp kalau tak nak panggil, kitaorg balik. Berapa jam ntah kitaorg tunggu. Ada seorang pak cik tu kawan ayah aku tunggu lebih kurang 2 jam lebih. Bapakkk aih. Kesian aku tengok.

Lps tunggu dlm 20 minit. Aku msuk bilik treatment,then doc check gigi gua. Dia bubuh retainer. aku sempat jeling retainer aku warna apa. Hahaha. Retainer aku tu mcm warna lelanggit aku. Aku tengok kt internet ada mcm2. superman la, mcm2 words la lgi. Yang belah ats ok, sekali bubuh je. Yang belah bawah ni degil sikit. Nak tak nak je dia duk kt gigi aku. Lps doc ketatkan benda2 yg patut. Dia try lps tu dia pesan ''Jangan makan pakai ini. Nanti rosak.''. Dia ckp kt mak aku sekali. Mak aku mmg kena masuk bilik treatment tu sekali sbb aku yang suruh. Aku tak nak kena marah dgn doc dah. Aku rasa tak selesa nak pakai sbb benda tu kena gusi aku. Sakit dohh. Lepas tu elokkan2 retainer tu baru la aku selesa. Waktu doc pi betulkan benda alah tu. Aku rasa nak muntah, rasa benda tu tak sedap. yukss. Nasib baik aku tahan. Dah la nurse tu tengok aku. Hahahah. Doc ckp 3 bulan lagi baru dtg klinik.

So balik rumah..sempat aku selfies in the car. lepas seminggu tanggal braces aku rasa excited nak pakai retainer. So sekarang mmg pakai, tengah pakai la ni. Tapi kesakitannya mcm hari pertama aku pakai braces. Cuma benda ni boleh tanggal buka tanggal buka. Nak cakap pon susah. Mmg betul ckp ex braces girl kt dlm blog mereka. susah nak bercakap. Aku dah mcm pelat. Nak tergelak pon ada bila cakap. Lepastu aku teringat acaner la aku nak jadi MC nanti kt perhimpunan. Mak aku suruh aku bukak dulu retainer ..lps habis perhimpunan baru pakai balik. 

Tengah haritu wktu tengok running man. Hahaha kenapa ntah aku tiba2 minat cerita tu mungkin sbb lawak. Actually aku tak minat kpop but i really really love 1D terutamanya Zayn Malik . Aha xx. Memang berdenyut2 la dalam mulut aku ni. Hanya Allah yang tahu mcm mana rasanya. Waktu nak berbuka tu, aku mandikan retainer aku guna pencuci untuk retainer ni. Serius mcm iklan dalam tv. XD . Lepas makan aku pakai balik. Aku search, 3 bulan pakai siang dan malam tapi mkn kena buka. lepas 3 bulan tu baru boleh pakai time tido je. Tbh aku tak pasti 3 or 6 bulan. Lupa... so sorry naik lori

2 comments:

  1. akak dulu lepas waktu rehat kat skolah.. akak gosok gigi tak? ke balik gosok kat rumah je?

    ReplyDelete
    Replies
    1. waktu mula2 akak pakai braces mmg x de mood nk mkn. hahahaha. akak tak makan kat sekolah . lps bbrpa bulan baru akk mkn, bkn ap rasa cam susah. rasa tak selesa. akak balik rumah je baru makan dan gosok gigi. Kalo kat sekolah akk bnyk kumur. bnyk minum air. :D

      Delete